tirsdag den 27. marts 2012

En enkelt sjæl

Jeg fik for lidt siden en kommentar om, at min blog havde hjulpet rigtig meget og på grund af min blog, havde vedkommende åbnet op for sine egne oplevelser. Det rørte mig meget dybt (positivt), hvilket jeg ikke bliver ofte.

At gøre noget som bare kan hjælpe en enkelt sjæl, er virkelig givende. Så er ens liv pludselig noget værd.

Jeg er vant til at "være noget værd" på den måde, at jeg skænker gode drinks og giver en festlig steming. Det er det jeg føler min person tit går ud på. At få folk til at grine.

Når man er usikker på sig selv og sin identitet, begynder man hurtigt at tage en anden rolle. Eller tager en del af ens rolle og overspille den. Det virker rart i starten. Det virker som om, at man er noget værd. Man giver noget positivt til fællesskabet. Men jo mere man overspiller den rolle, jo tommere bliver man indvendig.

Selvom nogle af dine kvaliteter ikke bliver værdsat lige så ofte, betyder de ikke at de er mindre værd.
Alle dine kvaliteter er lige meget værd.

Bare du selv har gavn af dem.

1 kommentar:

  1. Du nævnte at overspille en del af sin rolle. Sådan har jeg det i øjeblikket. Jeg er en anderledes person der hjemme, mens jeg er den 'stille pige' i skolen.

    SvarSlet