mandag den 4. februar 2013

Pause fra alkohol - dag 5

Jeg ville faktisk have skrevet et indlæg sidste aften, men jeg kom faktisk først til at tænke på det, da jeg var gået i seng. Jeg ville gerne kunne give et eller andet magisk råd om, hvordan man nærmest glemmer det helt. Men sandheden er egentlig bare, at jeg var travlt optaget af DayZ. Mere er der ikke i det.

Der var dog et øjeblik, hvor jeg tænkte over det med forbrugsvaner og hygge. Det var blevet en selvfølge, at der skulle være alkohol. På samme plan som "jeg skal have noget at spise". Det er nok det der sker med mange. Hyggelig aften, jamen så skal der slik, sodavand og kage. Alkohol, hvis man er til det. En eller anden ting, som man bare får for meget af.

Jeg har opdaget at det jeg savner mest, er ikke at være fuld eller smagen. Det er det, at jeg sad og lavede noget. Man sidder og spiller et eller andet spil, og så har man en karton vin og et par øl eller lignende. Eller når man ser film.

Der har DayZ hjulpet mig meget med den der "hvad skal jeg bruge mine hænder til". Kort sagt, så er det et zombie-simulations spil, hvor du konstant skal være opmærksom. Hele tiden kigge rundt, dukke dig, gemme dig, løbe væk og så videre. Der tænkte jeg slet ikke på alkohol. - Og mine hænder var travlt optaget.
Når jeg sad og så film, blev det et problem igen.

Jeg fandt dog løsningen: Frugt. Specielt vindruer og ærter. Der skal man sidde og pille, og så er det jo også sundt. Mange ville nok hoppe på en pose chips eller noget andet, men vindruer og ærter er virkelig tilfredsstillende. Specielt når man sidder lidt tankeløst og bare spiser.

Så jeg sidder faktisk bare med en frugtskål foran mig, og æder løs imens jeg ser film. Hvis jeg ikke lige er sulten mere, så sidder på skype eller MSN, og skriver med en enkelt eller to.
Min førsteprioritet er dog altid, at give katten noget kæl!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar