tirsdag den 16. juli 2013

5 års 'jubilæum'

I dag er det 5 år siden jeg oplevede mit sidste overgreb. Selvom jeg var 18 år da det sidste skete, vælger jeg at lade det tælle alligevel.

For kort tid siden skrev han til mig. Ham, som havde krænket mig og udnyttet mig. Der stod ikke noget særligt i beskeden.

"Hej, alle mine sanser sagde nej, du skal ikke skrive. Men alligevel hvordan går det, noget nyt?"

Jeg har ikke svaret på det, og har heller ikke tænkt mig at gøre det. 5 år er faktisk ikke så lang tid. Efter hans besked, har jeg haft mareridt og følt mig utilpas sådan generelt. Jeg har ikke ville vise mig i t-shirt, at bade på stranden var dybt grænseoverskridende og det har udløst en depressiv periode.

Men jeg har overhovedet ikke følt mig så påvirket, som jeg egentlig havde frygtet. Min hverdag fungerer nogenlunde. Det tager mig omkring 10 timer at sove igennem og føle mig udhvilet, men det er en fantastisk udvikling, fra da det kunne tage op til 16 timer.

Hele denne episode med hans pludselige kontakt, har også afklaret mig med noget. På en positiv måde:
Der er gået 5 år siden han sidst udnyttede mig, og det har ikke været værre for mig. 5 år er faktisk ikke så lang tid, når man tænker på hvad han gjorde. Men et par nætter med dårlig søvn og lidt ubehag er ikke meget, taget i betragtning af hvad jeg frygtede.
Det jeg forventede var, at jeg slet ikke ville kunne tåle andre mennesker, jeg ikke ville kunne sove og så videre.

Så min reaktion efter 5 år på hans kontakt, synes jeg er yderst positiv. Før i tiden ville det ligge i baghovedet på mig konstant, og jeg ville frygte han en dag mødte op.

I dag vender det kun kortvarigt tilbage til mig, og jeg føler mig stadig tryg i mit hjem og mine omgivelser.

Jeg ved ikke, om jeg vil få nye tanker omkring det senere. Jeg vil holde jeg opdaterede. Men indtil videre håbet jeg, at I vil tage dette til jer som noget positivt. Som et mål for, at I også kan komme videre I livet. Man kan komme fremad.
Modsat af hvad man forventer, så kan vi overvinde det og blive stærkere.

Mit liv kan blive mit atter igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar